U bent hier

  • de impact van COVID-19 op Bobbejaanland.
woensdag, maart 18, 2020 - 16:24

België wordt hard getroffen door het Coronavirus. Maar, dat iedereen een bijdrage kan leveren in de strijd tegen COVID-19 blijkt ook uit de laatste nieuwsfeiten. Om de verspreiding van het virus verder te vertragen heeft de regering tijdens de laatste persconferentie op 27 maart aangekondigd de maatregelen te verlengen tot en met minstens 19 april. Dat betekent dat onze collega's ook zoveel als mogelijk blijven telewerken waardoor onze kantoren grotendeels gesloten zijn en moeilijker bereikbaar zijn. Wij vertrouwen er op dat jullie in deze blog zoveel mogelijk antwoord zullen vinden op jullie vragen.

Opent Bobbejaanland dit jaar nog de deuren? Zo ja, wanneer? 

Bobbejaanland blijft voorlopig gesloten. Een nieuwe openingsdatum is nog niet bekend. Wanneer het park effectief kan opengaan, blijft afhankelijk van het advies en de richtlijnen van de bevoegde instanties. Veiligheid van bezoekers én medewerkers primeert.  

Ik kocht reeds een ticket, maar het park zal op die dag niet geopend zijn. Wat nu?  

Wie reeds een ticket kocht voor een dag waarop het park gesloten blijft, kan erop rekenen dat de geldigheid van zijn of haar ticket wordt verlengd tot het einde van het seizoen 2020.   

Je ontvangt geen ander ticket. Het ticket dat je reeds in je bezit hebt, blijft geldig als entreeticket.  Deze tickets zullen iedere dag geldig zijn, behalve op uitverkochte en niet-reguliere parkdagen. Om op de hoogte te zijn van de juiste openingstijden, sluitings- en uitverkochte dagen, verwijzen we je graag door naar onze kalender. We raden trouwens iedere bezoeker aan om voor je bezoek deze kalender steeds te raadplegen.  

Indien de poorten van Bobbejaanland langer gesloten dienen te blijven, zal bovenstaande ook toegepast worden op tickets die aangekocht werden om op latere data Bobbejaanland te bezoeken.  

Open Day-tickets behouden hun geldigheid. Deze kunnen uiteraard pas ingezet worden wanneer het park opnieuw de deuren opent.  

Ik ben abonnee. Indien het park langdurig gesloten blijft, wordt er dan een tegemoetkoming voorzien?  

Omdat ook onze abonnees optimaal moeten kunnen genieten van hun aankoop, zal ook voor hen een gepaste compensatie worden voorzien. Wat deze juist zal inhouden, is afhankelijk van de duurtijd van de sluiting. Alle abonnees zullen hiervan persoonlijk op de hoogte worden gebracht van zodra er ook voor ons meer duidelijkheid is.  

De impact van de pandemie laat zich ook voelen bij onze partners. Om gebruik te maken van je abonnement bij andere dagattracties, raden we je aan om de website van het park in kwestie te raadplegen alvorens je bezoek te plannen. Ook wij zullen de pagina Pasvoordelen steeds up-to-date houden. 

Ik kocht recent een abonnement, maar mocht dit nog niet ontvangen. Wordt dit nog verstuurd? 

Doordat onze kantoren grotendeels gesloten zijn, loopt de levertermijn van aangekochte abonnementen op. Alle passen die werden besteld voor 18 mei 2020 gingen intussen wel de deur uit. 

Indien Bobbejaanland de deuren opent, worden er dan bijkomende maatregelen getroffen m.b.t. de bestrijding van COVID-19?  

Ook hier kijken we naar de adviezen van de nationale veiligheidsraad. Indien het licht op groen gaat voor opening van het park, maar het gevaar nog niet helemaal geweken is, zullen we alle instructies volgen om verspreiding van het virus te voorkomen. We kunnen jullie alvast wel meegeven dat onderstaande maatregelen sowieso getroffen worden.  

Dus, wanneer het park opent:  

  • zullen de attracties Mount Mara en Dreamcatcher VR, opereren zonder VR-toepassing, 
  • zal de attractie Forbidden Caves, waar de 3D-bril essentieel is voor een optimale beleving, gesloten blijven,  
  • zullen we extra speciale zeep en handgel voorzien in de toiletten en zullen de poetsbeurten nog intensiever zijn, 
  • zullen dispensers met alcoholgel worden voorzien op verschillende plaatsen in het park om handhygiëne te verbeteren, 
  • zullen, afhankelijk van de attractie, de treinen ‘om en om’ worden gevuld of 1 persoon per gondel plaatsnemen,  
  • zullen ook in de eet- en drinkgelegenheden bijkomende maatregelen worden genomen. 
  • ...

Kan ik nog cash betalen in Bobbejaanland?  

Dat zal grotendeels niet meer mogelijk zijn. We gaan graag over naar een systeem waarin zoveel mogelijk contactloos wordt betaald. In alle winkels, restaurants en drinkgelegenheden zal je enkel met de kaart kunnen betalen. Wie toch cash wenst te betalen, kan dat doen aan de infobalie.  Je kan daar een Bobbie-betaalkaart opladen die je dan in het park dient te gebruiken.

Mijn groepsuitstap is gepland op een dag waarop Bobbejaanland noodgedwongen gesloten blijft. Wat kan ik doen?  

Alle reeds gereserveerde groepsuitstappen die plaats zouden gevonden hebben op een datum dat we nu noodgedwongen gesloten blijven, kunnen probleemloos worden verplaatst naar een latere datum. Wie niet in de mogelijkheid is om zijn uitstap te verplaatsen, kan deze ook kosteloos annuleren.  Ons team neemt hierover op het gepaste moment contact met u op in volgorde van uw bezoekdatum.  Bedankt voor uw geduld. 

Voilà, op deze manier zijn ook jullie weer helemaal mee. Heb je toch nog een prangende vraag? Neem dan gerust contact met ons op via corona@bobbejaanland.be.  We trachten steeds iedere vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.  

Voor nu kunnen we enkel iedereen vragen om zoveel mogelijk de adviezen van de veiligheidsraad op te volgen. Alleen op die manier kunnen we binnenkort weer met zijn allen genieten van een bezoek aan Bobbejaanland!