Bobbejaanland opent feestelijk Land of Legends en Fury
Bobbejaanland opent feestelijk de snelste coaster van de Benelux
23 jun 2019

In oktober vorig jaar ging de eerste schop in de grond. Vandaag vliegt de eerste gondel met een razend tempo door de lucht.  De nieuwe triple launch coaster van de Duitse fabrikant Gerstlauer is het nieuwe pronkstuk van het park.

“De lay-out van de rollercoaster is op maat gemaakt. Het hoogste punt van de baan is maar liefst 43 meter. We breken het record van snelste coaster in de Benelux met 106,6 km per uur, er zitten gigantisch veel verrassingen in het baanverloop én we pakken uit met een wereldprimeur.  De bezoekers die dat wensen kunnen de rit ook afleggen in achterwaartse kijkrichting”, zegt Yves Peeters - Algemeen Directeur - van Bobbejaanland met enige fierheid over FURY.

De nieuwe attractie FURY staat in een nieuw 2 ha groot themagebied.  Sterkhouders van het park – giant frisbee – Sledge Hammer en coaster Typhoon staan ook in deze zone. Beide attracties werden in een nieuw kleedje gestoken, passend in het overkoepelende thema Land of Legends.   In het waterrijk ligt NAIADS WATERS, een plezierige waterspeelzone voor iedereen die de adrenalinekick liever van op afstand beleeft.

“Het thema werd ons aangereikt door Leisure Expert Group.  We vonden het belangrijk om de hoekstenen van Bobbejaanland zoals natuur en avontuur te laten terugkomen in de zone en tegelijkertijd toch iets compleet eigentijds te brengen.  In Land of legends worden de 4 natuurelementen bewaakt door de Guardian of Elements. Boze krachten vallen het rijk aan waardoor de Guardian genoodzaakt is hulp in te roepen van onze gasten om mee te strijden”, aldus Peggy Verelst – Commercieel en Creatief Directeur.

Met al deze nieuwigheden gaat de grootste investering van het park gemoeid.  Yves Peeters: “We zijn enorm gemotiveerd om de groei die wordt voorspeld door deze investering waar te maken.  De nieuwe zone heeft alles wat nodig is om hierin te slagen.”

CONTACT PERS

Peggy Verelst
Woordvoerder

E-mail: peggy.verelst@bobbejaanland.be

18-07-2019

Na twee jaar auto stuntshow, Wicked Wheels gooit Bobbejaanland het deze zomer over een andere boeg.

23-06-2019

In oktober vorig jaar ging de eerste schop in de grond.

03-05-2019

Met de nieuwe achtbaan Fury, zet Bobbejaanland heel wat records neer.

13-03-2019

Goed nieuws vanuit het plezantste land, want daar wordt stevig doorgewerkt aan de bouw van de nieuwe achtbaan Fury.

16-02-2019

In november van vorig jaar maakte het pretpark uit Lichtaart al bekend dat het in 2019 een nieuwe, spectaculaire achtbaan zal openen.

24-08-2018

De zomervakantie is achter de rug en dus maakt Bobbejaanland zich op voor het volgende hoogtepunt van het pretparkseizoen.