Plan je route Contact Zoeken Blog FAQ

Wat zoek je?


Misschien kan je het antwoord op je vraag terugvinden onder FAQ
Het park Plan je bezoek Openingsuren en prijzen
Ontdek
Parkplan
Diensten
  • Attracties
  • Themagebieden
  • Land of Legends
  • Adventure Valley
  • Cowboy Town
  • Kinderland
  • Shows en evenementen
  • Eten en drinken
  • Shopping
Informatie
Personen met een beperking
FAQs
Contact
  • Praktische informatie
  • Openingsuren
  • Prijzen
  • Plan je route
  • Verblijfplaatsen en hotels
  • Over het park
  • Blog
  • Onze app
Openingsuren
Prijzen
Promoties en kortingen
Tickets
Abonnementen
Extra's
Groepen
Inwisselnummer gebruiken
  • Tickets op datum
  • Voordelen en voorwaarden
  • Abonnementen kopen
  • Speedy Pass
  • Parkeren
  • Pendelbus
  • Bedrijfsuitstappen
  • Scholen
  • Jeugdverenigingen
  • Gemengde groepen
  • Personen met een beperking
What are you looking for?

Misschien kan je het antwoord op je vraag terugvinden onder FAQ
 
  1. Home
  2. Blog
  3. Naar de toekomst met Virtual Reality
2018-01-24 | Attracties

Naar de toekomst met Virtual Reality

Naar de toekomst met Virtual Reality
Deel de post

Deel


Deel de link
Kopiëer de link
Deel op social

Virtual reality dringt meer en meer onze levens binnen. De bekendste toepassingen zijn wellicht de games en VR-films die de toeschouwer meenemen naar een nieuwe wereld. Maar de mogelijkheden zijn zoveel ruimer, zo wandel je bijvoorbeeld al rond in je nieuwe keuken, nog voor ze gebouwd wordt. En vergeet ook de klassieke conference calls. In de toekomst zitten partners uit verschillende landen net echt rond de tafel om te vergaderen ondanks de grote afstand. Maar wat maakt virtuele realiteit nu zo interessant? Of waarom gaan mensen meer en meer op zoek naar die virtuele wereld?

Een intensere ervaring dankzij de VR-bril

De toepassing laat je toe om te reizen, of toch om je het gevoel te geven dat je op een andere plaats bent. Bovendien reageert de technologie op je bewegingen, de visuals die je door de virtual reality bril te zien krijgt, worden zo nóg realistischer. Een totaal nieuwe beleving dus, want je staat er midden in.

De VR technologie dompelt je zo hé-le-maal onder in een nieuwe, virtuele realiteit, waardoor de prikkels die je binnenkrijgt meer indruk maken én beter worden onthouden. Dat laatste is dan weer de reden waarom virtual reality ook meer en meer haar weg vindt naar het onderwijs. Docenten kunnen dankzij Google Expedities hun leerlingen voortaan mee op een virtuele schoolreis nemen. Gaat de les op maandag over Antartica? Dan lijkt de klasgroep voortaan echt naar de koude Zuidpool te reizen, om enkele dagen later een duik te nemen in de oceaan wanneer de leerkracht vertelt over de verschillende diersoorten die in het water leven.

Niet alleen het onderwijs geniet van de mogelijkheden die VR biedt. Ook de immobiliënsector maakt hier maar al te graag gebruik van. Dankzij virtual reality kunnen potentiële kopers voortaan een pand bezoeken vanop afstand of zelfs een nog niet bestaand pand bekijken door middel van 3D-modellen. Op die manier kunnen toekomstige kopers veel meer panden bezoeken op eigen tempo, wanneer ze maar willen. Als er dan concrete interesse is, kunnen ze toch nog een afspraak maken om het pand alsnog in het echt te bezichtigen. Dat verhoogt niet alleen de verkoopkansen, maar zorgt ook voor tijdsbesparing bij alle partijen. Win-win dus.

Let’s get personal

Nog interessant, iedereen ervaart VR op zijn eigen manier, anders dan anderen. Of je nu een game speelt, plaats neemt op een rollercoaster of een museum bezoekt met een virtual reality-bril op je neus, geen enkele ervaring zal hetzelfde zijn. Met andere woorden, het laat je toe om te beleven, te ervaren én te dromen, want alles wordt mogelijk wanneer je de wereld bekijkt door een virtuele bril.

En daar smullen de marketeers van vandaag en morgen maar al te graag van. De virtuele realiteit maakt het mogelijk om reclameboodschappen super persoonlijk te maken en nog meer in te spelen op de noden van de consument. Niet alleen dat, de consument neemt deel aan de merkbeleving en staat midden in het verhaal dat verteld wordt. Waardoor hij ieder detail van de boodschap die wordt overgebracht, echt beleeft.

Allemaal leuk, toch begrijpt ons brein niets van die VR

Eigenlijk houdt je het brein voor de gek wanneer je jezelf in een virtuele wereld begeeft. Het prikkelt onze zintuigen door middel van prikkels die niet echt zijn. De ervaring gaat tegenwoordig dan ook verder dan enkel de visuele prikkels. Virtual Reality slaagt er vandaag de dag ook in om je waarnemingen te beïnvloeden op basis van smaken en geuren, zoals deze test bewijst.

Wij vinden het toch maar heel gek allemaal! Wat de toekomst van VR zal zijn, weet niemand, maar de mogelijkheden lijken alvast eindeloos!

Virtual reality dringt meer en meer onze levens binnen. De bekendste toepassingen zijn wellicht de games en VR-films die de toeschouwer meenemen naar een nieuwe wereld...

Over ons

  • Covid-19 Info
  • Nieuwsbrief
  • Over Ons
  • Jobs
  • Sitemap
  • FAQs
  • Blog
  • Contact

Andere parken die tot de groep behoren

  • Movie Park Germany
  • Slagharen
  • Belantis
  • Marineland
  • Parque Warner
  • Mirabilandia
  • Tropical Island
  • Privacybeleid
  • Juridische kennisgeving
  • Cookiesbeleid
  • Parkreglement
  • Algemene contractuele voorwaarden
  • Verantwoordelijkheidsverklaring

CONTACTEER ONS | +32 (0) 14 55 78 11